Checklista utformning och analys av marknadsundersökning 2017

Format: Word-mall (6 sidor)
Pris: 520 kr

Den här checklistan från DokuMera hjälper dig genom processen att upprätta och utforma en marknadsundersökning.

Att förstå sina kunder är en viktig del i en framgångsrik verksamhet. Genom en marknadsundersökning kan du få tag på mycket matnyttig information, det vill säga om du utformar undersökningen på rätt sätt.

I grund och botten handlar undersökningar om att samla information för att kunna ta rätt beslut. När du har tillräckligt med information blir det enklare att ta beslut som får verksamheten att utvecklas i rätt riktning.

Det är mycket du behöver tänka på när du ska sätta ihop undersökningen. Efter att du har valt metod, kanal och teknik, så ska själva frågeformuläret tas fram. Det är som det brukar sägas, som du frågar får du svar. Det viktigt att tänka igenom vad du vill få svar på och hur du ska ställa frågan så att svaret är tydligt, analyserbart och givande.

Checklista utformning och analys av marknadsundersökning är behjälplig vid utformningen av en marknadsundersökning. I dokumentet finns exempel på olika typer av frågor, hur du kan formulera dem och vilka misstag du ska undvika. Det är viktigt hur frågorna ställs, i vilken ordning och enkelheten att besvara dem.

SNABBT OCH ENKELT

  • Ladda ner
  • Anpassa texten
  • Spara
  • Skriv ut
  • Färdig!

FÖRDELAR MED DOKUMERAS MALLAR

  • Expertframtagna
  • Exempelbaserade
  • Färdigformulerade
  • Formgivna
  • Uppdaterade
  • Utskriftsoptimerade
  • Enkla att skräddarsy med egen logotyp eller egna formler
  • Nöjd kund-garanti
  • Fler än 30 000 nöjda kunder
NÖJD KUND-GARANTI
  1. Kontakta oss inom 24 timmar
  2. Vi stryker din beställning
  3. Du raderar mallen från datorn